Blog»

De Valk website

14 april 2010

De Valk International heeft een marketingplan voor Long Tall Sally. Onderdeel daarvan is natuurlijk een vermelding van het project op de De Valk website. Daarbij deed zich het probleem voor hoe het schip te plaatsen? Bij verkoop als geheel schip zou het in de categorie grote schepen, voor het volle bedrag moeten worden opgenomen. Maar vooralsnog mikt De Valk op 4 tot 6 eigenaren. Het bedrag waarvoor het schip per 1/4 wordt aangeboden is natuurlijk relatief veel te laag voor een heel schip in een lengte boven de dertig meter. Maar mensen die een schip zoeken, kijken ofwel op lengte, ofwel op bedrag. Zouden zij geïnteresseerd raken als zij op het bedrag, binnen hun budget, zoeken en stuiten op een schip dat vele malen groter is dan ze voor zichzelf voor ogen hadden? Of andersom, zou iemand die een schip zoekt van boven de dertig meter, interesse ontwikkelen als hij een prijs ziet die vele malen lager is dan hij voor zichzelf in zijn hoofd had?

Binnen de bestaande zoekcriteria is het dus moeilijk de juiste groep aan te boren. En toch willen we beide doelgroepen bereiken: zowel degenen die eigenlijk op zoek zijn naar een veel goedkoper jacht voor zichzelf, als degenen die juist zoeken naar een heel groot jacht. Omdat we beide groepen niet met één vermelding op de website bereiken, besluiten we Long Tall Sally in twee verschillende categorieën op te nemen. Het lijkt nu daarom of De Valk twee Long Tall Sally’s in de verkoop heeft.